Världens bästa hund ;)

Då har man gjort debuten i appellklass spår! Och det gick ju över förväntan bra. Hade ju förväntat mig en viss ordning på spår och lydnaden, just det att spåret går först och lydnaden sen... men ack så fel jag hade :S

På lördagen var den lilla tervprinsessan något överladdad på kursen, skulle köra igenom lydnadsprogrammet bara och sen låta henne vila inför tävlingen nästkommande dag. Men när vi åkte hemmåt så var det ju väldigt härligt väder så vi bestämmde oss för att ta en skogstur med alla hundarna! Så terven sprang för glatta livet hon...

På söndag morgon, vid samlingen, för jag höra att vi ska börja med platsliggning... ojoj tänkte jag! Den lilla terven vill ju inte ligga platsliggning alla gånger, och idag hamnade jag mellan en stor schäferhanne och en ännu större dobermannhanne... jag svalde tungt när jag insåg att den lilla nervösa tervdamen skulle ligga mellan just dem. Schäferhannen valde att följa med husse direkt, tack och lov tänkte jag! Efter typ två och en halv minuter reser sig dobermannen... min den lilla tervprinsessan ligger snällt kvar =D Dagens värsta moment gjort, och det med bravur! Tur att hon fick springa av sig lite på lördagen. Dagens lydnad var ju bland de sämre, men vi nollade bara framförgåendet iaf! Budföringen funkade, förutom att hon hoppade på mottagaren, men hellre det ;) Spåret, ja, vet inte om hon va trött eller om hon tycker att spår är så tråkigt, hoppas att hon va trött. Det är ju så svårt att få till de andra grenarna på egen hand, eller, det är ju omöjligt! Spår är ju bra på det viset.

Så nu är det bara att nöta lydnad i vinter, och konditionsträna, så får vi hoppas att det blir en bra vår, så vi kan starta lägre spår så fort som möjligt ;) För just nu har jag världens bästa hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0