Förväntningar

Sitter här och funderar över diverse ting. Både roliga, tråkiga, hemska och tragiska saker! Men det jag kom och tänka på under min surfstund på hemnet va just storlek! På hus alltså. Har ju den fina möjligheten genom mitt jobb, att beöka massor av gårdar/hus, stora som små! Jag är ju ganska faschinerad av gamla hus, och då speciellt stora sådana. Här om veckan fick jag besöka ett hus som jag tycker ser gigantiskt ut. Det är stort, har en vacker entré med dubbeldörrar och en sån där utstrålning på hus som jag älskar! Men när jag kom in, blev jag faktiskt lite besviken, det va inte så stort som jag hade förväntat mig... konstigt vad man bygger upp förväntningar på nått som man bara inbillar sig! Å andra sidan va ju det bra, insidan är inte alltid som det verkar på utsidan ;) Inser då att mitt drömhus, som jag aldrig kommer att få chansen att bo i, är det största hus jag någonsin varit in i (då man fortfarande kallar det för hus och inte herrgård eller nått liknande). Det huset är verkligen häftigt, fast det va 12 år sedan jag såg det från insidan sist. Det sägs att det har renoverats en hel del sen dess, skulle vara så kul att få se hur det ser ut nu... Kanske en dag, tar jag modet till mig och frågar om en husesyn =) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0