Gift

Och då menar jag gift som i beroende, inte äktenskapet, fast det är ju kanske en form av beroende de med, va vet jag. Hur som, så har min nya drog, istället för tobak, och alkohol, med reservation för eventuella återfall lite nu och då, blivit att jogga. Kallar det för jogga än så länge, för det vore synd att kalla det springa, eller löpa ;) Fast jag gruvar mig lika varje gång innan jag beger mig ut på joggingrundan. Runda är det ju oftast inte heller... har ju lite dåligt med sånna vägar häromkring. Har en kort runda på ca 1.6 km, den har jag som mål att komma runt på 9 minuter! Å det är lååångt dit, innan jag är nere på 9 minuter. Men det är ju bara att kämpa på! Den längre ickerundan har jag inte mätt än, kanske den är på ca 4 km, men har inte kommit på nån tid där än då, rimligtvis kanske det bode gå på 20-23 minuter, jag vet inte ;) Tiden nu är nog 35 minuter, men då går jag till och från halva sträckan, vägen hem. Men ska nog orka springa den med snart å =D Rom byggdes ju heller inte på en dag!

Mitt andra gift är ju mina tatueringar. Ska bygga ut den jag har på ryggen, fast jag vet inte med var än. Men jag har kommit på att jag vill ha en på handleden, det tror jag blir bra! Vet inte exakt vad det blir men jag har åtminstånde en idé på hur det ska se ut, på ett ungefär. Behöver bara en konstnär, eller möjligtvis tatuerare, som ritar den åt mig :P

Kankse kanske, blir det IKEA i helgen, det är nog mitt tredje och sista gift här i livet, eller jag får ju inte glömma hundarna, det giftet vill jag aldrig av med!


Kommentarer
Postat av: Farida

Står att du uppdaterade för 5 timmar sen, men jag ser inget nytt inlägg... :(

2010-09-12 @ 19:16:02
URL: http://ifaridashuve.blogspot.com
Postat av: Maria

Fin bild! Men annars undrar jag om du blivit bortförd av aliens och fått ett chip inopererat nånstans. Du har väll aldrig ägnat dig å nån som helst fysisk sport i hela ditt liv. Vart faan kommer det här joggandet ifrån? Nån sen 30-års kris eller vad?

/M

2010-09-26 @ 21:24:30
URL: http://www.familjenlinden.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0