Efter solsken kommer regn :S

Ibland känner jag mig riktigt värdelös. Sådär så man funderar på varför man ens lägger ner tid på elendet. Men så kommer det bra dagar, då allt går som på räls!

Igår la jag premiärspår åt den lilla tervprinsessan! Eftersom förra säsongen gick bra, men motivationen va noll, zero, nada, tänkte jag mig 2 korta, och då menar jag korta, motivationsspår. Ett med pinnar preparerade med bacon (!) och slutet fick bli matskål med bacon i! Terven va motiverad redan i/vid bilen, så nog kommer hon ihåg va spår va allt! Spåret gick kanon bra måste jag säga. Spårade i lagom takt, inte i slow motion, utan problem! Till saken hör att det blåser frutansvärt ute och spåren inte legat längre än 30-40 minuter, jag va nöjd!

Nästa spår hade husse lagt, ett kortare spår men med en opreparerad vante och leksak som slut. Dessutom va det ett rent täcktspår, men även de spåret tog hon som hon inte gjort annat än spårat i livet! Skönt tänkte jag, kanske det löser sig med spåret ändå =)

Idag, tänkte jag att jag skulle köra lite lydnad. Momenten i lägre klass är:
Fritt följ
Platsliggning m skott
Platsläggande
Inkallning
Hopp över hinder
Framförgående
Kryp
Apportering

Budföring m skott

Ja, hur som så tänkte jag öva kryp och apportering. Apportering har vi ju sen appellen, men som allt annat måste det ju finslipas. Men vi började med kryp, det gick bra, vi har övat det i vinter, sakta har det gått. Nu försöker jag få till att hon fattar ordet, kanske det kommer att lyckas ;) Apporteringen har vi ju som sagt sen förr... vill att hon ska få ett säkrare gripande från motsatt håll så att säga. Alltså jag placerar hunden, apporten och sen mig, så att hon tar apporten påväg in. Det funkade, de första gångerna, sen stirrar den lilla prinsessan på mig som om jag vore heelt från vettet. Det där har hon ju aldrig gjort förr???? Och blinkar med sina prinsessfransar! Suck! Vad gör jag för fel????

Ja, så det är bara att ge upp. Hon får vila nån timme... Kanske ska be systeryster köpa en ny apport. Fanns små bra där hon bor ;) Billiga va de också! Eller så låter jag det vara ett tag till med apporteringen, halsen kan ju kanske fortfarande spöka? Ja ingen bra träningsdag hittills iaf :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0