Sjuk, igen...

Varför ska man behöva vara sjuk, det är inte så roligt! Ibland önskar man ju att man skulle kunna vara lite sjuk för att kunna stanna hemma från jobbet... men när man blir det, ja inte fan är det så jävla kul då inte! Jaja, hur som så är jag hemma, och sjuk, hur kul är det? Inte alls skulle jag säga, skulle vilja bada, det är varmt, ,men vad säger min hals om jag hoppar i det iskalla plurret??? Vill nog inte ens testa! Fast jag kanske skulle bli bra också, bacillerna kanske får en chock och dör... eller kanske de redan halvdöda bacillerna får en himla fart, vem vet, men jag vågar inte chansa och prova heller. Minttu däremot, det vet jag att det hjälper mot halsont. Fast det brukar också få konsekvenser, alkoholen försämrar ju immunförsvaret... ja, hur man än vrider och vänder sig har man arslet bak.

Va ju sjuk första vecken på semester också, nu har det tagit om, eller egentligen är det nog AC sjukan. Det är varmt inne hos kunderna, så där äckligt varmt, så då vill man ju kyla ner sig när man kommer ut till bilen igen. Dumt! Men va gör man för att kunna vara något så där allert hos nästa kund, jo drar på AC:n på fullt...

Det värsta med att vara sjuk just nu, just idag, just det, tisdagsträningen... missar den :( Fast om sanningen ska fram skulle jag inte orka heller, känner mig ju inte så speciellt pigg. Tur att det är fler tisdagar på ett år!

När jag ändå är hemma och är sjuk passar jag på att ha tvättdag, det är lagomt arbete för en sjukling. Kasta i lite tvätt, vila nån timme, hänga, kasta i, vila... ja ni fattar! Jag kan ju göra det i min takt, fler saker borde vara i min takt, sådär när man har lust och vill! Undrar om det skulle bli nått gjort öht då? Nä, kankse inte, eller jo, roliga saker. Behöver nog vila nu efter ett par minuters hårt bloggande :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0