Hälsinglands vackraste!

I lördags åkte vi till Näsviken för att delta i "hälsinglands vackrast". En liten enl. mig, inbördesbeundrantävling ;) En domare utser förra årets bästa utställningshund i vuxen och veteran. För att få delta måste man ha vunnit vissa saker! Man utser dessutom årets vackraste valp. Jag har inte varit med någon gång på denna tillställning pga av andra tävlingar som jag ansett varit viktigare ;) Men i år så kunde både Hilllevi, som valp och Robin som vuxen delta! Efter tävlingen är det middag också, men den deltog vi inte i eftersom Tony jobbade. Annars hade det nog varit trevligt.

Jag hade inte förväntningar all på denna tävling. Dels för att Hillevi kanske har lite för uppenbara brister och dels för att Robin är sån humörhund. Valparna började. Och vi slog ut en efter en! Tillslut va det bara 3 kvar. Hillevi och 2 andra. Ojoj tänkte jag, inte illa. Var rätt nöjd redan där faktiskt. Finalen skulle gå senare. Då va det dax för Robin. Som inte alls visade sig från sin bästa sida... som för väntat nästan. Hon blev utslagen direkt, av en MultiCh lhasa apso. Inget fel med det. Eller med Emilie=sämstförlorareihelavärlden så jo, lite sur, men ändå rätt liksom.

Finalen kom, och oj vad förvånad jag blev när domaren säger att dagens bästa valp var den korthåriga taxen =D Men historien slutar ju inte där. Bildbevis och repotage i helahelsingland.se... Fast pinsamast är väll ändå att Charlotta Sederlöv ringde och väkte mig i morse och ville ha en intervju, hahaha! Så då fick vi vara med på radio också! Fast lite roligt är det ju =P





Och husse är ju stoltast i världen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0