Lust

Idag har jag en sån dag som jag inte borde klivit upp till. Vädret är kallt, så fick alla som klagade på värmen som de ville, fast nu är det väll för kallt för dem med. Hundträningen började dåligt, men lyckades få till det i slutänden ändå. Tänkte att jag skulle börja om på ett moment med klicker, men det sket sig! Provade därifrån jag började köra fast istället, och det funkade faktiskt, skam den som ger sig! Kom på att jag bara ätit frukost idag, så laga mat vore ju kanske bra... Hade ett överfyllt kylskåp, lätt som en plätt att få till nått ätbart tänkte jag! Bara det att kylskåpet inte var fyllt med mat, utan snarare överfyllt av... vätska, om man säger så :S Men så kom den årliga gåvan från sambons jobb väl till pass. 1 kg matjesill! Blä, ingen matjesillsälskare är man heller, man va gör man inte när plånboken nästan är tom och en rensning av kylskåpet bör göras. Kokt potatis, matjesll och gräddfilssås brukar man väll äta??? Jaja, i brist på gräddfil och gräslök( fanns faktiskt i kylksåpet, men var nästan påväg ut själv) blev det sås med turkisk yougurt, lättvispad grädde och rödlök istället. Inte illa pinkat av en trähäst inte! Fast jag var tvungen att avsluta måltiden med en hårdbrödsmacka och ett glas mjölk för att få bort smaken ur munnen, men nu sitter jag här och rapar matjesill likt förbannat. Tidigare på förmiddagen (när sambon handlade påfylling till kylskåpet) försökte jag göra ren mina glasduschväggar, inte lätt kan jag säga. Men tillslut provade jag spishällrengöringen, den funkade hyffsat faktiskt, även om det va ett gnoende i en halv evighet. Nu är jag sugen på nått sött, sliskigt, fett. Ska se vad jag kan göra åt det. Ja, det är ganska mycket man åstakommer även när man inte har nån lust

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0