Arg

Minst sagt! Läser nätupplagan av Ljusnan, planerna för gallerian på brotorget verkar en en gång gå i stöpet... varför förstår jag inte, bygglov kanske det var. Hur som så har de tydligen redan lovat svergies största klädkedja flytta in nästa är... HM i B-näs!!!! Men som vanligt har ju kommunens politiker andra planer eller åsikter, vad vet jag! Denna kommun som har som så fin slogan: (www.bollnas.se)

"Bollnäs - möjligheternas kommun, ligger i hjärtat av Hälsingland fylld av upplevelser och framtidstro. Allt fler väljer att flytta hit och här bor ca 26 300 personer. Här finns många aktiva föreningar och ett varierat näringsliv. Detta, samt mycket mer, gör Bollnäs till en kommun där det är gott att leva, bo och arbeta."

Ha, Bollnäs - möljigheternas kommun. Eller hur! Dagens skämt, tycker jag. Framtidstron har försvunnit för länge sen och de som "väljer" att flytta hit, har nog inte valt egentligen eftersom de är flyktingar, typ! Å såklart det är ett aktivt föreningsliv, nått måste ju de stackars arbetslösa sysselsätta sig med. Men visst det går att leva, på bidrag, bo, med bidrag och arbeta idiellt i den här kommunen med!

Jaja, nog om det. La spår igår. Det gick väldigt bra. Ska lägga ett idag med. Hoppas att det går lika bra. På söndag gäller det!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hahaha, samma tema men lite olika åsikt kanske. Men det viktigaste med torget är att det händer något. För så här kan det väl ändå inte få fortsätta att se ut mitt i stan!

2010-11-02 @ 22:32:31
URL: http://kickibro.blogg.se/
Postat av: Farida

i wish att vi åt sån svamp på jobbet! Fortsatte förödelsen igår med att ta p-piller istället för alvedon när jag hade ont i huvet på jobbet... idag hällde jag ut kaffet för annelie... stackars mina barn! de kan ju inte ens försvara sig...

2010-11-04 @ 21:46:27
URL: http://ifaridashuve.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0