Jul igen...

Jag vet inte varför jag håller på, men det verkar ju enkelt. Få ingredienser. Ifs hade jag inte alla riktiga... men man tager vad man haver sa Emilie och skvätte i lite Strohrom, 80 procentig, för att vara på den säkra sidan! Svalna och stelna... mmm, tog ju tid det. Ur mitt perspektiv. Allt ska gå på en grisblink, färdigt nyss. Men jag hade tålamod idag. Satte in det i kylskåpet.

Stelnat och klart! I kastrullen... Hur ser en tryffel ut då? Jaja, Jamie gjorde ju nått liknande i går, han använde sked. Jag också. Men inte fan rullar chokladen ihop sig lika fint e. Just ja, han hade ju varmt vatten också... Hmmm, hjälpte dåligt.

Skedade upp dem ur kastrullen ändå. Färdigt nyss va det ju. Formen... den är obestämbar. Men det va väll skitsamma, det är ju ändå jag som kommer trycka i mig de där chokladtryfflarna, eller vad de nu är för nått. Men de smakade ju bra, det är ju choklad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0