Stackars lilla hund

Sitter och matar hunden med glass, och inte vilken glass som helst, nä just det Haägen Dazs! Men vad gör man inte för de små liven när det inte är så bra? Den lilla tervprinsessan har ju opererat halsen, är beordrad vila och glass... Om det ska fortsättas att matas med glass kanske man ska byta märke. Till och med jag tycker att det är onödigt att slösa bort god glass på hunden. För den här glassen äter ju jag ;) Det är ju tur att hon än så länge är ganska lättövertalad att ta det lugnt. Men det har bara gått 2 dagar också... hoppas hon känner sig klen i nån dag till :S

Operationen gick bra, hon blödde inget och har inte gjort det hittills heller! Så jag håller alla tummar som går, att det fortsätter att gå bra! Roligast var iaf att få höra vilken trevlig hund man har! Skönt att man inte behöver skämmas när man ska lämna in henne nån stans =) Men det är ju en trevlig hund också, världens bästa! För det mesta iaf ;) Fast jag kan nog inte låta bli att tycka synd om henne nu, och fundera om hon har ont eller om det bara är obehagligt i halsen eftersom hon dregglar och är lite orolig. Hon ville ut tidigare också, antog att hon var nödig, men det va nog snöätandet hon ville åt. Så nu fick hon glass istället =)

Dagarna har blivit så långa nu, eftersom det är ljust! Det är ju bra, men med en konvalecent hund är det ju skit samma. Känns så typiskst, att det ska bli nått så det inte går att träna! Fast å andra sidan så ligger snön meterdjup i skogen än, och det är ju den träningen jag ville åt. Spår och lite sånn "ny" träning. Lydnanden har vi ju mycket kvar på också, men  man behöver verkligen lite paus ifrån nötandet, både jag och den stackars lilla hunden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0