Jobb igen...

Nu kommer det upp igen det där, jobb. Mest för pensionsålderspratet. Jag avundas verkligen de som har ett jobb som de kan tänkas ha livet ut, typ. Med mitt nuvarande jobb kan jag inte tänka mig det. Det är ju ok. Men jag vet ju absolut inte med vilket jobb jag kan tänka mig göra heller...

Ångest, igen!

Tittar på Leif och tänker att kanske ska jag efterträda honom? Och Jerzy Sarnecki är ju ingen ungdom han heller. Och det behövs nog en kvinna?

Såå... då kanske det är dax. Att sätta igång. Men jag vet inte om det är rätt heller... Undrar om det är mycket fältarbete?


Kommentarer
Postat av: farida

Alla som har "tunga" jobb inom vården och så skulle ju kunna vidareutbilda sig till yrkeslärare och jobba deltid. Förresten kanske vården inte blir så tung i framtiden om alla människor ska jobba ihjäl sig. Undersköterska kommer alltså vara ett överflödigt yrke - Bäst att hitta nytt jobb iaf!

2012-02-08 @ 21:14:09
URL: http://ifaridashuve.blogspot.com
Postat av: Anna-Carin

Ja man blir lätt grinfärdig när man tittar i det oranga kuvertet som kom, jag har insett att jag måste nog förändra min arbetssituation också. Går inte att få ihop det med timlön. Man vet aldrig vad man får för lön. Näe varför har vi inte varsina miljonärer att leva med?? Så kunde vi åka på hundkurser, ut och gå med hundar och ungar bara, fika hos varandra. Ja så där leva för dagen bara.

2012-02-09 @ 10:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0